مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

محدودیت‌های صادراتی لغو می شود؟
رییس‌کل سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که ۱۰۰ بنگاه تولیدی می‌توانند به انجام صادرات اقدام کنند، گفت: ‌برخی از کالاها که از حساسیت زیادی برخوردارند، برای صادرات باید از شرط دریافت مجوز از معاونت بازرگانی داخلی پیروی کنند.

به گزارش مشرق، حمید صافدل در گفت‌وگو با اقتصادپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: در زمینه برخی از کالاها که در گذشته در یک کمیته جداگانه در رابطه با آنها تصمیم می‌گرفتیم و به‌تدریج برای صادرات اجازه پیدا می‌کردند، به‌منظور تسهیل صادرات به طور یک جا تصمیم گرفته و در دوره ۶ ماهه سهمیه صادرات به آنها داده می‌شود.
وی افزود: با توافق‌هایی انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ بنگاه تولیدی توانایی انجام صادرات را داشته و نیز می‌توانند به وسیله شرکت های خصوصی، تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.
رییس کل سازمان توسعه تجارت با یادآوری این نکته که این اقدام، بنگاه‌های تولیدی را از بلاتکلیفی خارج می‌کند، تصریح کرد: بر این اساس، تولیدکنندگان می‌دانند که چه مقدار از تولیدات خود را می‌توانند صادر کنند و همین موضوع، ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید و حفظ بازارهای صادراتی را به‌دنبال دارد.
صافدل ابراز امیدواری کرد که تا آخر سال اقتصاد کشور به سمت بهبود حرکت کند؛ تا جایی که تمامی محدودیت‌ها و موانع صادراتی برداشته شود و به شرایطی برسیم که محدودیت و مجوزی مقابل صادرات وجود نداشته باشد.
وی متذکر شد: در حال حاضر صادرات برخی از کالاها همچون تخم مرغ ، گوشت قرمز و مرغ که از حساسیت زیادی برخوردارند، باید از شرط دریافت مجوز از معاونت بازرگانی داخلی پیروی کنند. به همین دلیل، این معاونت با انجام هماهنگی با بخش‌های مختلف و بعد از اطمینان از تولید، براساس نیاز بازار اجازه صادرات را می‌دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 772 زمان: 12:31 تاريخ: دو شنبه 8 مهر 1392برچسب: محدودیت‌های صادراتی, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت